Amsterdam: Ένα Σαββατοκύριακο τουρισμού – Μέρος 1ο

Συζητάγαμε τί θέλει να κάνουμε για τα γεννέθλιά του o Phil. Να βγούμε, να πούμε σε φίλους να έρθουν, να πάμε ραντεβουδάκι οι δυό μας. “You know what I really want? I want the three of us to go away somewhere.” Κι έτσι το είπε και μας το έκανε.

Την προηγούμενη Παρασκευή που μας πέρασε ήταν τα γεννέθλια του άντρα μου. Σηκώθηκα πιο νωρίς και έφτιαξα κρέπες με σοκολάτα (για εμένα και τον μικρό) και ζάχαρη με λεμόνι για τον εορτάζοντα. Τις φάγαμε στο κρεβάτι και ο μικρός δεν το πίστευε ότι τρώγαμε πάνω από τα παπλώματα! Του δώσαμε τα δωράκια μας και μετά φύγαμε όλοι για τις δουλειές/σχολείο. Δεν ήταν όμως μια συνηθισμένη μέρα. Ήταν μισή μέρα δουλειάς για όλους μας! Πήγα και πήρα τον μικρό από το σχολείο μόλις μετά το φαγητό τους και ανταμώσαμε στο αεροδρόμιο με τον Phil! Μία μίνι περιπέτεια μόλις ξεκινούσε!

Σε 45 μόλις λεπτά προσγειωθήκαμε Άμστερνταμ. Η πτήση ήταν από το London City Airport, ένα ιδιαίτερα μικρό αεροδρόμιο το οποίο, σε αντίθεση με τα μεγάλα αεροδρόμια είναι μέσα στο Λονδίνο. Έτσι η διαδρομή ήταν εντυπωσιακά γρήγορη! Συνολικά το ταξίδι από σπίτι στο ξενοδοχείο ήταν το πολύ τρείς ώρες και αυτό λόγο της αναμονής στο αεροδρόμιο. Η ώρες ταξιδιού δεν ήταν πάνω από μιάμιση συμπεριλαμβανομένου του τραίνου από το αεροδρόμιο το Άμστερνταμ στο κέντρο.

Φτάσαμε λοιπόν, Άμστερνταμ και ήταν ακόμα μέρα! Είχαμε χρόνο πολύ να εξερευνήσουμε, να περπατήσουμε, να χαζέψουμε.

Amsterdam 5

Εδώ στον κεντρικό σταθμό του Άμστερνταμ το πάρκινγκ ποδηλάτων. Δεν είχαμε ξαναδεί τόσα πολλά ποδήλατα μαζεμένα!

Amsterdam 6
Οικογένειες με παιδιά, διπλά και μονά ποδήλατα. Είχαμε εικόνα βέβαια, αλλά αυτό που δεν περιμέναμε ήταν το πόσο χαλαρά το είχαν πάρει όλοι. Εδώ στο Λονδίνο όλοι οι ποδηλάτες φοράνε κράνος, οι περισσότεροι φοράνε και τα φωσφοριζέ γιλέκα για να τους βλέπουν τα αυτοκίνητα. Ο άντρας μου, και άλλοι πολλοί που πηγαίνουν στη δουλειά με το ποδήλατο έχουν επενδύσει σε ειδικό εξοπλισμό, από γάντια, κολάν, φώτα κτλ. Στο Άμστερνταμ, παρόλο που οι περισσότεροι χρησιμοποιούν ποδήλατα, δεν υπήρχε τίποτα από όλα αυτά. Θα έλεγε κανείς ότι είναι επειδή έχουν ποδηλατόδρομους και επομένως έχουν τάξη. Για να είμαι ειλικρινής, ποδηλατόδρομους ναι μεν είδαμε, αλλά επίσης είδαμε έναν χαμό από ποδηλάτες να μπερδεύονται με τους πεζούς. Και ενώ το είχα φανταστεί όλο αυτό με τα πιο όμορφα χρώματα, να πω την αλήθεια, δεν μπορούσα να χαλαρώσω στους πεζόδρομους. Κάθε 2-3” άκουγες το κουδουνάκι από ποδήλατο που ερχόταν από πίσω/δίπλα/μπροστά σου.  Θα ήθελα πολύ να ακούσω την γνώμη των ντόπιων για το θέμα. Και όντας οπαδός του Αρχιτέκτονα και πολεοδόμου Jan Gehl ο οποίος έχει μεταμορφώσει κυριολεκτικά κάποιες από τις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου με τις πεζοδρομίσεις του και την επιμονή του στο ποδήλατο σαν κύριο μέσο μεταφοράς, εξεπλάγην για το πόσο επικίνδινη η πραγματικότητα στο Άμστερνταμ μου φάνηκε.
Amsterdam 7 Amsterdam 8

Εδώ μηχανήματα με έτοιμο φαγητό. Από burger, πατάτες και άλλα.
Amsterdam 9

Γελάσαμε πολύ όταν στο ξενοδοχείο ζήτησα έναν αντάπτορα για να φορτίσω το κινητό μου και μετά από πολύ ώρα μας φέρανε αυτό που βλέπετε στη φωτογραφία! Τους είχαν τελειώσει οι κανονικοί μας είπαν, και ήταν το μόνο που υπήρχε διαθέσιμο.
Amsterdam 10

Η Αρχιτεκτονική στο κέντρο της πόλης είχε έναν ιδιαίτερο ρυθμό. Το σύστημα  φορολογεί τα οικόπεδα σύμφωνα με το φάρδος των οικοπέδων στην κύρια όψη. Αυτό έφερε σαν αποτέλεσμα τα οικόπεδα στο Αμστερνταμ να έχουν τεμαχιστεί έτσι ώστε να είναι στενόμακρα σε κάτοψη. Για διαφορετικούς λόγους, την ίδια πολεοδομική ιδιομορφία έχει και το Εδιμβούργο. Πριν από μερικούς αιώνες, μάλιστα και όταν οι Σκωτσέζει ταξίδευαν στην Ευρώπη για να βρουν την Αρχιτεκτονική τους ταυτότητα είχαν εντυπωσιαστεί, αλλά και ταυτιστεί με την Αρχιτεκτονική του Άμστερνταμ και αντέγραψαν κάποιες λεπτομέρειες γοτθικού ρυθμού όπως τις κορυφές των κτηρίων. Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε η φωτογραφία αλλά και τα ταξίδια έπαιρναν μεγάλο χρονικό διάστημα. Έτσι, εμπνεύστικαν μεν, η ιυθέτηση όμως ήταν αρκετά διαφορετική.
Amsterdam 1

Αυτό που μας έκανε εντύπωση, είναι το πόσο γενναιόδωρο ύψος έχει ο κάθε όροφος. Εσωτερικά οι χώροι πρέπει να είναι άνετοι.
Amsterdam 2

Το Άμστερνταμ, μας είπαν, έχει γύρω στα 1000 κανάλια!

Amsterdam 3Amsterdam 4

Την πρώτη μέρα απλά περιηγηθήκαμε στην πόλη. Πρώτες εντυπώσεις, ενθουσιασμός, χαρά και τον μικρό ατακαδόρο. Περπατώντας στα σοκάκια μύριζε ανά φάσεις η νόμιμη μαριχουάνα. Κάποια στιγμή κάνει ο μικρός “what’s that smell? I LOVE IT!”.  Είχαμε γελάσει πολύ! Γενικά ο Αλέξανδρος ήταν σε έξταση που είμασταν πάλι ταξιδάκι.
Λίγο αργότερα, ήταν ακόμα τα γεννέθλια του Φιλ. Πήγαμε και φάγαμε έξω και τον γιορτάσαμε! “That’s all I wanted”, μου είπε ρουφώντας την μπύρα του. Ήταν πολύ όμορφα γεννέθλια.

2 thoughts on “Amsterdam: Ένα Σαββατοκύριακο τουρισμού – Μέρος 1ο

1. Μια που ο Κωνσταντίνος πηγαίνει τουλάχιστον μια φορά το χρόνο στο Άμστερνταμ (παλαιότερα πολύ πιο συχνά) και έχω πάει κι εγώ 3 φορές, να σου πω τι γίνεται με τα ποδήλατα.
    Στο Άμστερνταμ η νομοθεσία είναι πολύ αυστηρά υπέρ του ποδηλάτη και οι οδηγοί αυτοκινήτων έχουν γίνει εξαιρετικά προσεκτικοί. Για να σου δώσω να καταλάβεις, παρότι υπάρχουν τόσες εκατοντάδες χιλιάδες ποδήλατα, υπολογίζεται πως κάθε χρόνο σκοτώνονται 6 (!!!) ποδηλάτες… Οι ποδηλάτες δηλαδή αισθάνονται ιδιαίτερα ασφαλείς κυκλοφορώντας με το ποδήλατό τους.
    Όσο για τη συμπεριφορά τους, όσες φορές και αν έχω πάει, ποδήλατο σε πεζόδρομο δεν έχω δει. Μήπως μπερδέψατε τον πεζόδρομο με τον ποδηλατόδρομο; Δεν είναι δύσκολο, υπάρχουν σημεία που δεν καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι στον ποδηλατόδρομο. Εάν στέκεσαι ή περπατάς στον ποδηλατόδρομο, οι ποδηλάτες είναι ιδιαίτερα επιθετικοί, θα σου κουδουνίσουν, μέχρι και θα σε βρίσουν. Αλλά σε πεζόδρομο δεν πάνε…

1. Ναι, μιλάω για τους πεζόδρομους. Είχαν μεν πεζοδρόμια δίπλα οπότε το υποψιαζόσουν, αλλά το πλακάκι ήταν το ίδιο και οντας πολύ τουριστική πόλη, όλοι (φαντάζομαι τουρίστες σαν κι εμάς) μπερδεύαμε πού ξεκινούσε ο ποδηλατόδρομος και πού ήταν για πεζούς. Και αυτό δεν είναι στα θετικά όταν μιλάμε για μια πόλη που θέλει να είναι ανοιχτή στον τουρισμό. Θέλω να πω ας είχε λίγο καλύτερη σηματοδότηση/σήμανση στα τουριστικά σημεία. Παρεπιπτόντως ο Jan Gehn, που αν θυμάμαι καλά τον είχατε δεί και στο TED αυτό το σύστημα προωθεί και όντως το δέχομαι και μακάρι να αλλάξουν προς τα εκεί τα πράγματα και για μας εδώ στο Λονδίνο που δεν νομίζω, δυστυχώς.